برگزاری نشست کارگروه فرهنگی و قرارگاه تبیین مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت در ساری
کد خبر: 4097551
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳

برگزاری نشست کارگروه فرهنگی و قرارگاه تبیین مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت در ساری

دومین نشست کارگروه فرهنگی و قرارگاه تبیین مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت استان مازندران، ۱۵ آبان‌ماه در ساری برگزار شد.

به گزارش ایکنا از مازندران، دومین نشست کارگروه فرهنگی و قرارگاه تبیین مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت استان مازندران  ۱۵ آبان‌ماه در ساری برگزار شد.   

سردار عبدالله ملکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این نشست با اشاره به وجود 413 شهید گمنام در استان مازندران، گفت: 101 یادمان شهدای گمنام در 138 نقطه مازندران قرار دارد که 73 یادمان تکمیل شده و ساخت 28 یادمان نیازمند به همکاری ویژه فرمانداران و شهرداران دارد.

وی با اشاره به اینکه تدوین 100 عنوان کتاب دفاع مقدس، سهمیه سال مازندران است، افزود: نیازمند تأمین اعتبار ویژه استانی هستیم که لازم است این بودجه در دستگاه‌های فرهنگی دیده شود.

سردار ملکی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره تولیدات هنری فانوس در استان مازندران، افزود: اختتامیه این جشنواره با تقدیر از برگزیدگان هشت رشته هنری و با حضور مسئولان کشوری و استانی چهارشنبه 18 آبان در آمل برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به آغاز به کار ستاد راویان دفاع مقدس استان در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان بر ضرورت حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در این مکان و تبیین ارزش‌ها و دستاوردهای نظام و شهدا تأکید کرد و گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نسبت به برگزاری اردوهای یک روزه راهیان نور در این مکان اقدام کنند.

وی با اشاره به شناسایی هویت پیکر مطهر شهید محسن اسماعیلی از شهدای گمنام حوزه علمیه محمدیه قائم شهر، عنوان کرد: به خواسته مادر شهید پیکر این شهید به استان اصفهان منتقل و پیکر یک شهید گمنام جایگزین خواهد شد.

سردار ملکی از برگزاری همایش «از آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد» در استان مازندران ادامه داد: این همایش با سخنرانی آیت‌الله علی معلمی، نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری در شهرستان قائم شهر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر و کم‌کاری در حوزه تبیین فرهنگ ایثار و شهادت، خاطرنشان کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس بهترین مکان و فرصت برای نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین دستاوردهای دفاع مقدس به نسل امروز جامعه به‌ویژه جوانان به شمار می‌آید.

انتهای پیام
captcha